Zastosowania
Usługa obliczeń kampusowych umożliwia dostęp do klastra z aplikacjami takimi jak: Adobe Photoshop, Autocad, Matlab i wiele innych. Możliwa jest również rezerwacja całych systemów operacyjnych.
Dostęp do zarezerwowanego programu odbywa się poprzez Internet, z dowolnej lokalizacji. Dzięki tej usłudze możesz rozpocząć swoją pracę w biurze i dokończyć ją w domu.
W ramach naszego ośrodka dostępne jest następujące oprogramowanie:
- Adobe Creative Suite 5.5 Design Premium
- Autodesk Education Master Suite
- Mathcad 15
- Mathcad Prime 1.0
- Matlab2011b - Academic
- Matlab2011b - Classroom
Jak skorzystać z usługi?
Aby skorzystać z oferowanych usług dostępu zdalnego do oprogramowania i wirtualnych maszyn konieczna jest rejestracja w lokalnym serwisie.
Jeżeli już posiadasz konto i chcesz rozpocząć korzystanie z usług, przejdź niżej do sekcji "korzystanie z serwisu"
Rejestracja
-
Należy wypełnić formularz Rejestracyjny dostępny tutaj:
Serwis usług kampusowych ZUT - Rejestracja.
System nada automatycznie przedrostek "zut-" do nazwy użytkownika. Wynika to z fizycznej lokalizacji punktu rejestracji i nie zależy od uczelni urzytkownika.
Konieczne jest zaakceptowanie regulaminu oraz zaznajomienie się z pozostałymi informacjami.
-
W następnym kroku konieczne jest podanie hasła obowiązującego dla podanego wcześniej urzytkownika.
Hasło musi spełniać następujące kryteria:
- musi mieć przynajmniej osiem znaków,
- nie może zawierać fragmentu lub całej nazwy konta użytkownika,
-
- musi zawierać znaki z trzech spoźród poniższych czerech kategorii:
- - duże litery (od A do Z),
- - małe litery (od a do z),
- - cyfry (od 0 do 9),
- - znaki specjalne (;!,@#$*&).
-
Po akceptacji hasła otrzymujemy na podaną wcześniej skrzynkę mailową wiadomość potwierdzającą rejestracje.
-
Ze wzglęgów bezpieczeństwa konieczne jest czekanie na zatwierdzenie całego procesu przez administratora serwisu.
-
Po zatwierdzeniu naszej rejestracji otrzymamy możliwość zalogowania się do serwisu.
Korzystanie z serwisu
-
Do rozpoczęcia korzystania konieczne jest zalogowanie do serwisu zarządzającego systemem.
Po zalogowaniu wybieramy interesującą nas opcję (niniejszy przewodnik zakłada wybór aplikacji).
-
Wybór z listy opcji "Aplikacje" generuje listę możliwych do wyboru aplikacji. Należy wybrać jedną pozycję i przejść dalej.
-
Po wybraniu programu musimy wskazać kiedy oraz na jaki okres czasu mamy zamiar z niego korzystać. Jest to istotne ze względu na ograniczoną ilość możliwych uruchomień niektórych programów oraz bardziej ekonomiczne gospodarowanie zasobami systemu komputerowego. Na tym etapie wskazujemy jakie godziny nas interesują oraz w jakich dniach.
-
Następny krok pozwoli nam precyzyjnie wskazać czas pracy. Należy pamiętać że aplikacja nie będzie gotowa do wykorzystania od razu, konieczny jest przynajmniej 15 minutowy okres uruchomienia usługi.
-
Potwierdzamy ostatecznie dokonanie wyboru.
-
Lista rezerwacji powiększyła się o wybraną pozycję. Do momentu rozpoczęcia możemy jedynie usunąć lub zmienić termin rezerwacji. Po jej uruchomieniu pokaże się dodatkowy przycisk do rozpoczęcia pracy.
-
Następuje automatyczne pobranie pliku konfiguracji połączenia zdalnego. Uruchomienie tego pliku w systemie Windows, domyślnie, powinno uruchamiać aplikację "Pulpitu zdalnego" z wczytaną konfiguracją.
-
Przy pierwszym połączeniu wymagane będzie dodatkowe potwierdzenie.
-
Wpisujemy nasze hasło z serwisu aplikacji kampusowych.
Wpisanie poprawnego hasła powoduje uruchomienie Aplikacji tak, jakby była zainstalowana na naszym stanowisku.
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Akademickie Centrum Informatyki
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
© Akademickie Centrum Informatyki 2013
design: Tomasz Warnicki